dimecres, 9 de febrer del 2011

Aquest trimestre llegeixo.....


Segon trimestre
Àngel Burgas
PREMI LA GALERA JOVES LECTORS 2008
Gènere: Novel·la
Edat: a partir de 12 anys
Col·lecció: Grumets, 194
Sèrie: Sèrie blava
La Martina i els seus amics havien format un «club d'incompresos» dedicat a defensar altres alumnes de l'escola, igualment incompresos. Però, amb el temps, cada membre del Club ha anat desenvolupant interessos propis que els aparten de la resta. Quan sembla que el Club està condemnat a desaparèixer, un nou misteri els farà tornar a unir-se per solucionar-lo... si és que les tensions internes no els separen una altra vegada.
Autor: Nascut a Figueres el 1965. Va estudiar la carrera de Belles Arts a Barcelona i la va ampliar a Berlín (Alemanya). Ha publicat relats per a adults (Show, 1999, Adéu, 2002 -premi Mercè Rodoreda i premi de la Crítica Serra d'Or-, y La fi d'Europa, 2006) i per a joves a La Galera (L'anticlub, 2002, M.A.X., 2004, Elclub de la cistella, 2007 -premi Josep M. Folch i Torres-, i Una cançó per a Susanna, 2008). Viu a Barcelona i dóna classes d'Educació Visual i Plàstica a l'ESO i el Batxillerat.




He jugat amb els llops
Gabriel Janer i Manila
36è premi Joaquim Ruyra de narrativa juvenil
Gènere: Novel·la
Edat: a partir de 12 anys
Col·lecció: Bridge,  1
Jo era molt petit, devia tenir sis anys, quan un dia, abans que fos de nit, es presentà un home que jo no havia vist mai. Donà uns diners al meu pare, em va agafar pels braços i em va pujar al cavall. Partírem. El meu pare m'havia venut com es ven una cabra.

He jugat amb els llops
 és una història duríssima, d'una sensibilitat extrema i bellament escrita amb l'ofici d'un mestre de la literatura infantil i juvenil del nostre país, que captivarà tant els lectors joves com els adults.
Autor: Gabriel Janer Manila (Algaida 1940), narrador, assagista i pedagog. Des del 1975 ha alternat les seves novel·les i l'assaig per a adults amb els llibres per a nois i noies, amb els quals ha guanyat nombrosos premis com el Josep M. Folch i Torres (1975), el de la crítica Serra d'Or, el de la Generalitat de Catalunya i el Premio Nacional de Literatura Infantil y Juvenil (1994). L'any 1979 va publicar un assaig basat en la seva tesi doctoral: La problemàtica educativa dels infants selvàtics: el cas de "Marcos"; 30 anys després ha madurat la història i l'ha convertida en la novel·la He jugat amb els llops, guanyadora del 36è premi Joaquim Ruyra de narrativa juvenil. 



Quin llibre has triat? Què t'ha cridat l'atenció? Te l'ha recomanat algú? En coneixies l'autor?

Escriu un comentari donant resposta a les qüestions.

65 comentaris:

  1. Hola.
    He triat el llibre Segon Trimestre i m'ha cridat l'atenció molt perquè és la continuació d'un llibre que m'havia agradat que és: El club de la Cistella.
    No me l'ha recomanat ningú.
    L'autor és Àngel Burgas.

    ResponElimina
  2. Jo he triat el llibre del "Segon trimestre". M'ha cridat l'atenció d'aquest llibre perquè és la continuació del "Club de la cistella", ja que em va agradar molt aquell llibre. Quasi tots em van dir que agafarien el del "Segon trimestre" llavors vaig decidir d'agafar-lo també. No conec el autor, perquè no llegeixo molt.

    Shan Shan Yang 2B

    ResponElimina
  3. He escollit el Segon Trimestre perquè ja m'he llegit l'Anticlub i el Club de la Cistella i em cridava l'atenció. Jo ja coneixia l'autor Àngel Burgas, perquè es el mateix que el del Club de la Cistella.

    ResponElimina
  4. hola Montse

    el llibre que jo he triat ha estat el de "he jugat amb els llops" per que em sembla un llibre força interessant,i a demes la pel·lícula es molt interessant.El autor no el conec però també he agafat aquest llibre per que el llibre del "segon trimestre" no el volia.

    ResponElimina
  5. Jo he triat el llibre de "segon trimestre". El que m'ha cridat l'atenció ha sigut la portada i espero que estigui bé com el primer el "Club de la cistella". Tothom em va dir que segon trimestre estaria millor que l'altre i el vaig decidir escollir aquest. No conec a l'autor, perquè només m'he llegit el del "Club de la cistella"

    ResponElimina
  6. Hola Montse,

    Jo, he triat el llibre "Segon trimestre",ho he agafat perquè es la continuació d'un llibre que em va agradar.

    El seu autor es Àngel Burgas, en la meva opinió un bon escritor.

    Adeu Montse

    ResponElimina
  7. - Quin llibre has triat?
    He triat Segon Trimestre

    - Què t'ha cridat l'atenció?
    M'ha cridat l'atenció què és la continuació del Club de la Cistella

    - Te l'ha recomanat algú?
    No, no m'he l'ha recomanat ningú

    - En coneixes l'autor?
    Sí, conec al Àngel Burgas

    No he triat l'altre llibre perquè l'argument no m'ha atret molt.

    ResponElimina
  8. He triat el llibre del Segon Trimestre perquè l'any passat els meus companys van llegir el Club de la cistella, i em van explicar un mica de que anava el llibre. Per això vaig decidir-ne que llegiria aquest, també perquè com la meva germana que va 3r d'ESO, ja el tenia i per tant vaig aprofitar. Ja fa temps que he començat a llegir-lo i de moment és molt interessant.
    La veritat és que no coneixia a l'autor.

    ResponElimina
  9. Dels dos llibres he triat el del "segon trimestre", perquè és un llibre que m'interessa molt.
    M'ha cridat l'atenció perquè he llegit l'introducció i m'ha agradat.
    No conec l'autor però m'agradaria saber-hi alguna cosa.
    Fins un altre!

    ResponElimina
  10. Jo he triat el llibre del "Segon Trimestre". El llibre l'he triat perquè he llegit la introducció i m'ha agradat. Jo al principi volia el " He jugat amb els llops", però un amic meu m'ha recomanat el llibre del "Segon Trimestre". La veritat no conec a l'autor, però vull saber com és, qui és i moltes coses més.

    ResponElimina
  11. He triat aquest llibre de "Segon Trimestre". Perquè és la continuació de l'altre llibre "El club de la cistella". El de "He jugat amb els llops", a mi em sembla una mica avorrit per al meu gust. A l'autor no el conec, però m'agradaria saber coses d'ell.

    ResponElimina
  12. He triat el llibre "segon trimestre" perquè un amic meu me ha dit que esta molt interessant i jo li he fet cas.He llegit una mica la introducció i m'agrada.Si et dic la veritat no tinc ni idea del autor.

    ResponElimina
  13. Jo he triat el llibre del segon trimestre perquè vull saber com és la història,i tambè m'agradaria saber una mica més dels personatges.El llibre no me l'ha recomenat ningú.A l'autor no el coneixo però vull conèixer alguna cosa d'ell.

    ResponElimina
  14. Jo he triat el llibre "Segon Trimestre" per que sembla interessant.
    La veritat eés que no conec a l'autor, però vull saber com és i quants llibres ha escrit.

    ResponElimina
  15. jo he el llibre "He jugat amb llops perquè sembla un llibre molt interessant i no me la recomenat ningu tampoc coneixia a l'autor no he triat l'altre llibre perquè no m'ha inpactat tant com aquest.

    ResponElimina
  16. Jo he triat el llibre del segon trimestre, em van dir que l'historia es molt emocionant i divertida. El llibre me l'ha recomanat el meu cossi. A l'autor no el coneixo però estaria bé conèixer alguna cosa d'ell.

    ResponElimina
  17. Jo he triat el llibre de "Segon trimestre" perquè m'ha cridat l'atenció que és la continuació del "Club de la cistella" que ja el vaig llegir i em va agradar molt.
    No me l'ha recomenat ningú i se que l'autor és el Àngel Burgas.

    ResponElimina
  18. Jo he triat el llibre del "Segon trimestre".
    M'ha cridat l'atenció d'aquest llibre, ja que és la continuació del "Club de la cistella" i aquest llibre em va agradar molt.
    Aquest llibre no me la recomanat ningú, però crec que serà molt divertit llegir-ho.
    Conec una mica d'aquest autor, ja que sempre al llegir un llibre, em fixo a l'autor i a la seva biografia.

    ResponElimina
  19. Jo he triat el llibre de segon trimestre el club de la cistella em va agradar molt i vull veure com va evolucionant el club. Aquest llibre no me l'ha recomenat ningú. Al autor ja el coneixo.

    ResponElimina
  20. Jo he triat el llibre segon trimestre de Àngel Burgas, perquè m'ha cridat molt l'atenció encara que jo no he llegit "El club de la cistella" vull saber el seguiment de aquest llibre.Ja que m'han explicat el primer llibre.Llavors el segon llibre que llegire se que m'agradarà molt perquè m'agraden ells llibres així.

    ResponElimina
  21. Jo he triat ''Segon Trimestre'' d'Àngel Burgas.
    L'he triat, bàsicament perquè el tenia una amiga i me'l podia deixar. També preferia aquest llibre perquè l'altre, només de llegir el títol em semblava avorrit.
    Em feia il·lusió seguir la història de ''El Club de la Cistella'' llegint-me aquest llibre.
    Espero que m'agradi.

    ResponElimina
  22. He triat el llibre de "He jugat amb llops" perquè m'ha cridat la atenció el títol i el resum, no m'ha recomanat ningú i tampoc conec el autor.

    ResponElimina
  23. Jo he triat " He jugat amb llops " m'ha cridat l'atenció perque el llibre de segon trimistre no m'agrada molt la introducció. El llibre no me l'ha recomanat ningú, no conec l'autor perque no llegeixo molt.

    ResponElimina
  24. Jo he escollit el llibre "segon trimestre" l' he escollit perque ja havia llegit la primera part i em vaig quedar amb l' intriga. El llibre no me'l ha recomanat ningú, però jo si que el recomanaré.
    Al autor el conec del llibre anterior que em vaig llegir.

    ResponElimina
  25. Jo he triat el llibre "he jugat amb els llops" Perquè penso que es una historia que m'enganxarà.
    No me l'han recomenat.No conec a l'autor però si m'agrada el llibre buscarè imformació de l'autor.

    ResponElimina
  26. Jo he escollit el llibre "segon trimestre" he escollit aquest, perquè l'any passat vaig llegir el club de la cistella i aquest és la continuació, ningú m'ha recomanat el llibre, i si que conec al autor Ángel Burgas.
    Fins demà.

    ResponElimina
  27. Jo he decidit llegir el llibre de “He Jugat amb llops” perquè el del “club de la cistella” no em va agradar gens i com el “segon trimestre” es la continuació he decidit llegir-me l’altra. Em va cridar la atenció pel títol perquè no es molt normal jugar amb llops. No me’l va recomanar ningú. Tampoc conec l’autor.

    ResponElimina
  28. He triat el llibre del segon trimestre perquè m’ha cridat ‘atenció de què passarà en la segona part del club de la Cistella. Era el llibre que havia llegit el curs passat i m’havia semblat molt bé. No me l’ha recomanat ningú.

    ResponElimina
  29. He escollit "el segon trimestre "perquè m'han dit que és molt interessant i és la continuació de "El club de la cistella" encara que no el vaig llegir. L'argument m'ha cridat l'atenció.

    ResponElimina
  30. He triat el de segon trimestre perquè m'ha cridat l'atenció el petit resum que hi ha a la part posterior del llibre .A mi ningú me l'ha recomanat però crec que m'agradarà força .

    ResponElimina
  31. Jo he triat el llibre del "Segon trimestre". M'ha cridat l'atenció perquè sembla que és divertit i la introducció m'agrada. El llibre me l'ha recomanat molta gent, llavors vaig decidir agafar-lo. No conec a l'autor.

    ResponElimina
  32. He escollit el llibre de "He jugat amb llops" per que em sembla que per el títol pot ser més interessant que el del segon trimestre.El llibre no me l'ha recomanat ningú i no conec l'autor perquè no m'agrada llegir massa i quant llegeixo no li poso massa atenció a l'autor.

    ResponElimina
  33. He triat el llibre "He jugat amb els llops" perquè em va cridar l'atenció, ja que van fer una pel·lícula i com no la vaig veure vaig pensar que llavors llegiria el llibre. No me la va recomanar ningú,l'he escollit perquè es fan pelis dels llibres perquè són bons.
    No conec l'autor, l'única cosa que sé, és que es diu Gabriel Janer Manila.

    ResponElimina
  34. Jo he escollit el llibre “He jugat amb els llops” perquè m’ha semblat força interessant aquest títol. Ara sé que és un llibre que explica un fet real i això encara em fa tenir més desig de llegir-lo. No conec l’autor però crec que serà força bo.

    ResponElimina
  35. Jo he triat el llibre "Segon trimestre", perquè m'ha cridat l'atenció que fos la continuació del llibre que vam llegir el curs passat: "El club de la cistella". No me l'ha recomanat ningú, l'he triat jo perquè m'ha semblat interessant. L'autor ja el coneixia, ja que és mateix que el del llibre anterior.

    ResponElimina
  36. Jo he triat el llibre “ He jugat amb els llops” . M’ha cridat l’atenció perquè crec que és un llibre interessant, entretingut i crec que m’agradarà més que el del segon trimestre, a mi no me’l va recomanar ningú i no en conec l’autor.

    ResponElimina
  37. Jo he escollit el llibre “He jugat amb els llops”. M’ha cridat molt l’atenció la paraula “llop” ja que els llops m’agraden molt i em sembla més emocionant i interessant, també perquè el segon trimestre és la continuació d’un que jo no he llegit. Ningú me l’ha recomanat. El vaig triar jo sola. L’autor es diu Gabriel Janer Manila.

    ResponElimina
  38. He triat el llibre del "Segon Trimestre" perquè és la continuació de "El club de la cistella", per això m’ha cridat molt l’atenció. A mi ningú me'l va recomanar perquè no tenia cap idea de que hi havia una segona part d’aquest llibre. L’autor més o menys el conec del primer llibre.

    ResponElimina
  39. Jo he triat "Segon Trimestre" perquè com aquest és la continuació del "Club de la cistella" i em va agradar, em va cridar l'atenció que hagin publicat el segon.
    Els dos llibres no me'ls va recomanar ningú.
    També conec l'autor,que és: Àngel Burgas.

    ResponElimina
  40. Hola Montse,

    jo he triat el llibre de ''He jugat amb els llops'', perquè crec que es un llibre interessant, a mes el del club de la cistella no em va agradar molt i no em volia llegir la continuació.

    ResponElimina
  41. Jo he triat " He jugat amb llops " m'ha cridat l'atenció perquè el altre llibre l'he començat a llegit i no m'ha agradat.
    Els dos llibres no me'ls va recomanar ningú.I si conec l'autor, perquè abans ja havia llegit un llibre d'aquest autor.

    ResponElimina
  42. Jo he triat el llibre "segon Trimestre" del autor Àngel Burgas perquè és la continuació d'un llibre que vam llegir i em va agradar força.

    ResponElimina
  43. He triat el llibre de Segon Trimestre, la continuació del club de la cistella, un llibre que em va agradar molt.

    Jo ja coneixia a l'Àngel Burgas perquè és el mateix autor del club de la cistella.

    ResponElimina
  44. Jo vaig encarregar els dos llibres i el que m’arribi primer llegiré .
    Però el que més m’agradaria llegir és el de segon trimestre, perquè l’any passat uns companys van llegir la primera part i sembla interessant.
    L’autor no el conc però sé que es diu Angel Burgas.

    ResponElimina
  45. Jo he escollit el llibre de "Segon trimestre". D'aquest llibre el que més m'ha cridat l'atenció, és que l'any passat vam llegir el llibre del "Club de la cistella", i aquest llibre, és la seva continuació. No me l'ha recomanat ningú.
    El seu autor és Àngel Burgas.

    ResponElimina
  46. Jo he triat el llibre "He jugat amb els llops", ja que m'ha cridat l'atenció que un home pugui viure amb llops.
    En realitat no me l'ha recomanat ningú, i la veritat és que no conec l'autor, simplement m'ha agradat.

    ResponElimina
  47. El primer trimestre del curs passat vam llegir "el club de la cistella", i em va agradar força, per això he decidit llegir el llibre "segon trimestre (segona part del club de la cistella).
    No coneixia aquest autor, Àngel Burgas.

    ResponElimina
  48. Jo he escollit el Segon Trimestre. Els llibres que m'agraden més son els de aventures com es el del Segon trimestre. No me l'ha recomanat ningú però m'ha cridat l'atenció. I no conec l'autor, sé que es diu Angel Burgas.

    ResponElimina
  49. He triat el llibre Segon Trimestre perquè m’ha agradat llegir el llibre de “El club de la Cistella”, i volia saber com seguia, ja que, per a mi, el llibre s’havia acabat tant de sobte que seguies amb ganes de més. Jo ja coneixia l'autor Àngel Burgas, perquè és el mateix que el del Club de la Cistella.

    ResponElimina
  50. A mi m'agradaria llegir el llibre de "He jugat amb els llops" perquè em sembla un llibre molt interessant i curiós, però com ja havia vist la pel·lícula i com l'any passat vaig llegir "El club de la cistella" i em va agradar molt, he triat el "Segon trimestre". A més, la majoria de gent ha agafat el llibre de "Segon trimestre".

    ResponElimina
  51. Hola Montse.
    Jo he triat el llibre "he jugat amb els llops".
    Vaig llegir la introducció i em va semblar interessant. No me l'ha recomanat ningú i sobre l'autor no se res però m'agradaria saber-ne alguna cosa.

    ResponElimina
  52. Jo vaig triar el llibre del " Segon Trimestre " perquè m'ha agradar la portada i el títol.
    Jo no conec a l'Àngel Burgas perquè mai he escoltat el seu nom.

    ResponElimina
  53. He triat el llibre de Segon Trimestre. El que m'ha cridat l'atenció ha sigut que l'any passat molta gent l'havia llegit i van dir que era molt bo per això l'escollit. No me l'ha recomanat ningú però crec que serà interessant i no conec l'autor.

    ResponElimina
  54. Jo vaig triar el llibre "HE JUGAT AMB ELS LLOPS". El que m'ha cridat l'atenció és que ha sortit en una pel·lícula i que és la segona edició però jo també volia llegir el altre llibre però no m'havia llegit la primera part. No me l'ha recomendat ningú.
    L'autor no el conec però sé com es diu: Gabriel Janer Manila.

    ResponElimina
  55. El llibre triat ha sigut 'Segon Trimestre' de Àngel Burgas, ja que és la continuació del llibre,'El Club de la Cistella',ja que em vaig quedar han ganes de més.
    El que m'ha cridat l'atenció ha sigut que m'ha semblat interessant l'argument.
    Ningú me l'ha recomanat, l’he escollit per decisió meva.
    L'autor el coneixia perquè va ser qui va escriure 'El Club de la Cistella', em sembla un autor força bo.

    ResponElimina
  56. Jo vaig elegir el llibre de "Segon Trimestre" perqué és la continuació de llibre que vam llegir l'any passat.També m'ha cridat l'anteció.
    Sí conec l'autor perquè he llegit un altre llibre del mateix autor.

    ResponElimina
  57. He triat el llibre del Segon Trimestre perquè l'any passat els meus companys van llegir el Club de la cistella,per això m’ha cridat molt l’atenció.

    ResponElimina
  58. Jo he triat el segon trimestre perquè era la segona part de el club de la cistella.
    Apart d’això també per la portada, amb va agradar i al final vaig escollir aquest llibre.
    No conec a l’autor però pel club de la cistella era interessant i m’agradarà

    ResponElimina
  59. He escollit el llibre de segon trimestre perquè és el que tenia la meva cosina. A més és la continuació del llibre de l'any passat.
    L'autor és en Àngel Burgas.

    ResponElimina
  60. Jo he triat aquet llibre He jugat amb els llops perquè me l'han recomanat els meus companys i em sembla interessant.

    ResponElimina
  61. jo he triat el llibre de segon trimestre perque el argument de laltra llibre no m'agradava masa

    ResponElimina
  62. He escollit el llibre del Segon trimestre.Perque el tenia a casa,i com no m'he l'habia llegit encara,vaig decidir llegir-ho aprofitant que era de lectura obligatória a català.

    ResponElimina
  63. Jo he triat el llibre segon trimestre perquè com havia llegit el club de la cistella i m'ha agradat suposo que la continuació també estarà bé.
    El llibre no me l'ha recomanat ningú.
    L'autor el coneixia del llibre anterior i es diu Àngel Burgas

    ResponElimina
  64. Jo he triat el llibre "He jugat amb els llops" perquè el llibre "Segon trimestre" és la continuació del "Club de la cistella" i no em va agradar molt, també he vist la pel·lícula i era molt interessant.

    ResponElimina
  65. Jo he triat el llibre " He jugat amb llops" perquè
    aquest m'ha cridat molt l'atenció.
    No m'he la recomanat ningú.
    Se que l'autor es diu Gabriel Janer Manila.

    ResponElimina